skip to Main Content

Markten zijn continu in ontwikkeling, organisaties ontwikkelen met de markt mee, maar hoe ontwikkelen medewerkers zich?

Coaching helpt medewerkers om zich aan te passen naar nieuwe manieren van werken. Denk bijvoorbeeld aan klantgerichter werken, zelfsturende teams, aigle. Het biedt ook hulp ter voorkoming van burn-out klachten, door te leren grenzen te stellen, balans te vinden tussen werk en privé, rust te nemen op momenten dat het past.

Teams hebben voordeel van coaching omdat coaching helpt elkaars rollen te herkennen, gebruik te maken van elkaars sterke punten en rekening te houden met punten dis nog ontwikkeld moeten worden. Begrip en respect te hebben voor elkaar. De communicatie binnen het team en de omgeving waarin het team opereert te verbeteren. Inzicht te geven, potentie te laten inzien, resultaten te behalen.

Coaching kan 1 op 1 worden ingezet binnen organisaties of via trainingen.

Meer informatie? 

Een goed klantcontact is essentieel voor uw relatie met klanten. Niet alleen voor het behouden van uw huidige klanten maar ook voor potentiële klanten. Reviews, klantwaardering, responstijd e.d. beïnvloeden de potentiële klant om wel of geen contact met u te zoeken.

Verbetert uw klantcontact en overtreft u de verwachting van uw klant, dan heeft dit een positief effect op uw huidige klantrelaties. Ook trekt u meer potentiële klanten omdat u zich positief onderscheidt van uw concurrenten o.a. met reviews, klantwaardering en responstijd. Effect: uw omzet verhoogt.

Medewerkers die zich inleven in de klantsituatie, zich aanpassen naar het niveau van de klant, latente behoeftes achterhalen, de klant tevreden stellen ook als de klant niet verkrijgt wat het verwacht, zijn onmisbaar voor een klantgerichte organisatie. Het levert u niet alleen klantenbinding op, maar ook informatie over de behoeftes van uw klanten. Hierdoor kunt u uw product of dienst beter afstemmen op de behoeftes van de markt.

My Dare biedt trainingen op het gebied van klantcontact en klachtenafhandeling. Met, als daar behoefte aan is, aanvullend coaching on the job.

De inhoud van de training wordt afgestemd naar de wensen van uw bedrijf en uw klanten. Trainingen kunnen zowel in house als out house gefaciliteerd worden.

Meer informatie? 

Waarom coaching voor organisaties?

In het ideale geval doet iedereen werk waar hij goed in is, waarin uitdaging ligt, is er een balans tussen werk en privé, voelt de medewerker  waardering en erkenning vanuit de werkgever. 

Helaas is er niet altijd sprake van het ideale plaatje. Dat is jammer. Werken geeft voldoening, zorgt voor uitdaging. Op het werk worden relaties aangegaan, ontstaan sociale contacten, ontstaat een netwerk.

Organisaties die investeren in medewerkers, investeren in het welzijn van hun organisatie. Daarom vind ik het belangrijk dat organisaties oog hebben voor wat er bij medewerkers speelt. Middelen biedt om het beste uit hunzelf te halen. Te werken aan continue ontwikkeling. Ondersteuning geeft bij verandering, zowel binnen als buiten de functie om. Want werken is veel meer dan het uitvoeren van taken.

Waarom trainer/coach klantcontact en klachtenafhandeling?

Het geeft mij energie als een medewerker met vertrouwen het contact met de klant aangaat. Ik vind het belangrijk dat klanten gehoord worden, met respect te woord worden gestaan en als mens gezien worden. Ik geloof dat bedrijven met een servicegerichte klantbenadering het verschil kunnen maken in hun markt en zich kunnen onderscheiden van concurrenten.

Het geven van trainingen geeft mij uitdaging en plezier doordat ik een weg moet vinden om de leerdoelen te behalen. Dit terwijl ik geconfronteerd word met verschillende groepsdynamieken, persoonlijkheden en mijzelf. Wanneer ik een training ontwerp, ervaar ik dit als een heerlijke puzzel. Tijdens de training geeft het me een kick als een oefening het gewenste effect heeft, of als ik ad-hoc een oplossing heb verzonnen om een niet lopende oefening tot een succes te maken.

Wat ik fijn vind aan een coaching on the job, is de persoonlijke aandacht die ik aan de medewerker kan geven. Zo kan ik helpen om blokkades die groei belemmeren te achterhalen en een plan maken om op deze op te heffen. Dit geeft vertrouwen, zowel voor de medewerker als de klant.

Warchild

My Dare is supporter van War Child

Bij elk geboekt trainings- of coachingstraject doneert My Dare een vast bedrag aan War Child

Back To Top